Forum o skuterach Italjet Strona Główna o skuterach Italjet
Zapraszamy na stronę główną www.italjet.xt.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zapowietrza się..

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum o skuterach Italjet Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fedi




Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Pon 17:49, 19 Mar 2012    Temat postu: Zapowietrza się..

Mam dosyć nietypowy problem (Italjet Formula 50 LC). Silnik chodzi pięknie, zawsze odpala "na dotyk", obroty idealnie. Idzie jak rakieta od 0 do 70-80 km/h - żaden problem. Kłopot pojawia się, gdy jadę ze stałą prędkością np. 50 km/h, to po jakimś czasie (czasami kilkuset metrach, czasami 1 km) jakby zapowietrzał się - dodaję gazu i obroty nie rosną (zaczyna mulić), nie mogę więcej przyspieszyć. Zatrzymam się i znowu mogę bez problemów wystartować i rozpędzić do 80 km/h i po jakimś czasie zapowietrza się - max mogę jechać 45-50 km/h. Gaźnik regulowałem na różne sposoby. Śrubka od regulacji (powinna być na 1,5-1,75 obrotu) jest na 0,5 obrotu - jak ją więcej wykręcę to jeszcze bardziej zapowietrza się.
Gaźnik i filtr wyczyszczone, wszystko wygląda OK. Czasami dłużej mogę jechać i nie ma takich problemów, ale zazwyczaj jest tak, że po jakimś czasie jakby zapowietrzał się. W skuterze zdjęte są blokady i założony tylko sportowy tłumik. Spalanie w normie. Wyczerpały mi się pomysły, gdzie może tkwić problem. Będę wdzięczny za pomoc Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lyl
EVO HIGH END



Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:17, 19 Mar 2012    Temat postu:

Wymień świecę bo może ma za słabą iskrę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fedi




Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Pon 20:36, 19 Mar 2012    Temat postu:

Świeca jest założona nowiutka, wg strony NGK o symbolu BR8HS. A może ma być inna?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lyl
EVO HIGH END



Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:38, 19 Mar 2012    Temat postu:

membranki sprawne?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fedi




Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Pon 21:19, 19 Mar 2012    Temat postu:

Membranek właśnie nie sprawdzałem - czy one mogą być tego powodem? Bo czytałem, że przy niesprawnych membrankach zalewa i ma problemy z obrotami, a to u mnie nie występuje.
Czy aby dostać się do nich, będę musiał zdejmować plastiki i kufer? Bo to jest straszne w Italu... :/ Czy da się jakoś dostać do śrub króćca od boku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edyp
Administrator



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:26, 19 Mar 2012    Temat postu:

sprawdz stan zaworku tego na igle przyczepionej do pływaka , oraz stan samego pływaka, sprawdź przewody paliwowe i stan kranika bo lubia sie psuc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fedi




Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Wto 11:46, 20 Mar 2012    Temat postu:

Zaworek, pływak i cały gaźnik OK, przewody też. Może być kranik, bo teraz skojarzyłem, że kilka razy po dłuższej jeździe, dziwne odgłosy dochodziły z okolic zbiornika paliwa - jakieś syczenie.
Jeśli kranik, to co z nim nie tak? Skoro pracuje, najwyżej nie jest w stanie podawać większej ilości paliwa. Jak sprawdzić kranik i czy da się coś naprawić, czy trzeba wymieniać? Czy, aby dostać się do niego, muszę zdejmować ten główny plastik i kufer, czy wystarczy sam czarny plastik od spodu nad tylnim kołem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lyl
EVO HIGH END



Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:35, 20 Mar 2012    Temat postu:

Najlepiej wziac za przewod od poccisnienia i pociagnac ustami powietrze, wtedy powinno sie lac paliwo z drugiego
Ale nie zawsze to dziala bo kranik raz moze przepuszczac paliwo a raz nie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edyp
Administrator



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:46, 20 Mar 2012    Temat postu:

Z doświadczenia wiem bo sam kranik wymieniałem, praktycznie nie ma tam sie co popsuć albo działa albo nie powodem są tam takie membranki, kranika nie sprawdzisz ta metoda co Lyl pisze jest zawodna nawet na nowym kraniku działa średnio, nadkole musisz zdjąć nie ma wyjścia ale zeby je zdjąć musisz praktycznie cały tył porozkręcać żeby bez większego kombinowania go wyjąć
kranik pasuje od boostera np [link widoczny dla zalogowanych] ale są tansze wiec nie przerażaj się ceną jeszcze jak nie spojrzałeś zobacz czy filtr paliwa jest drożny ja miałem raz tak że zwyczajnie stopił się i skleił. Taka pierdoła a wymieniłem przewody, kranik i zaciski...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fedi




Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Śro 21:34, 21 Mar 2012    Temat postu:

Dzięki wielkie za wszystkie wskazówki. Ze wszystkich możliwości pozostaje kranik lub membrana za gaźnikiem. Dostęp do obu jest dosyć trudny, więc zajmę się tym w wolnej chwili Smile
Jeszcze takie coś zauważyłem, że jak zapowietrzy się w czasie jazdy (jadę te max 45-50 km/h i nie może wejść na wyższe obroty), to wystarczy nawet niewielki zjazd i od razu dostaje kopa i wchodzi na wyższe obroty już pięknie, ale po jakimś czasie obroty znowu spadają i nie może wejść na wyższe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edyp
Administrator



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:54, 22 Mar 2012    Temat postu:

Bardziej mi to na kranik podchodzi miałem tak przez jakiś czas kiedyś dawno

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lyl
EVO HIGH END



Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 15:27, 22 Mar 2012    Temat postu:

Jaki stan rolek?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fedi




Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Pią 11:23, 23 Mar 2012    Temat postu:

Rolki nowe 5,5 g - ogólnie skuter został przygotowany do sezonu, tylko dręczy mnie to zapowietrzanie się, szczególnie jak mam do pokonania większe górki (mieszkam w górach) to 30-40 km/h max. Szkoda, że nie da się jakoś sprawdzić ten kranik, bo tak wywalić 50 zł i jak się okaże, że to jednak nie kranik...? Przynajmniej radość z tego, że kolejna rzecz nowa w skuterze Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lyl
EVO HIGH END



Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:06, 23 Mar 2012    Temat postu:

To jest drogi zamiennik bo ze sklepu.
Poszukaj na allegro, myślę ze do 20 zł dostaniesz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edyp
Administrator



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 0:04, 25 Mar 2012    Temat postu:

No niestety jedyna opcja sprawdzenia to pożyczyć od kogoś podobny, to nie zamiennik to oryginalna część szukaj na allegro ale raczej nie znajdziesz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum o skuterach Italjet Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin